Please ensure Javascript is enabled for purposes ofwebsite accessibility

Τεχνολογία για το «τελευταίο μίλι» που μπορεί να εκτοξεύσει την εμπειρία του πελάτη

Αρχική
Digital Press Office
Άρθρα
Τεχνολογία για το «τελευταίο μίλι» που μπορεί να εκτοξεύσει την εμπειρία του πελάτη
Άρθρο
Τεχνολογία για το «τελευταίο μίλι» που μπορεί να εκτοξεύσει την εμπειρία του πελάτη
29/01/2020

 

Της Κάτιας Σταθάκη, γενικής διευθύντριας του Vodafone Business

Δεν είναι καθόλου λίγες οι φορές που βλέπουμε, ακούμε ή διαβάζουμε γνωστούς και φίλους μας να παραπονιούνται για την κακή εμπειρία που έζησαν ως πελάτες στο τελευταίο στάδιο της παροχής μίας υπηρεσίας.

Ένα αρκετά διαδεδομένο παράδειγμα είναι η παράδοση προϊόντων: Κάθε μέρα χιλιάδες άνθρωποι καλούνται να παρατήσουν ό,τι κάνουν και να περιμένουν στο σπίτι τους για ένα εύλογο και αρκετά διευρυμένο χρονικό διάστημα μέχρι να εμφανιστεί ο εκπρόσωπος της εταιρείας ταχυμεταφορών που θα τους φέρει κάποιο προϊόν που είχαν παραγγείλει.

Μάλιστα, δεν είναι καθόλου σπάνιο το φαινόμενο, λόγω λάθος συνεννόησης ή αβλεψίας, η παράδοση να μην γίνει ποτέ – και η διαδικασία να πρέπει να επαναληφθεί και την επόμενη ή την μεθεπόμενη ημέρα.

Έρευνα και ανάπτυξη για το «τελευταίο μίλι»

Το λεγόμενο «τελευταίο μίλι» δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση: Σε όλο τον πλανήτη o κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας επενδύει δισ. δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη προκειμένου να λύσει αυτό το πιο δύσκολο κομμάτι της μεταφοράς προϊόντων, διερευνώντας όλες τις πιθανές λύσεις.

Προ ημερών, το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ παρουσίασε μία μελέτη για το «τελευταίο μίλι» που προβλέπει ότι για να καλυφθούν οι διαρκώς αναπτυσσόμενες ανάγκες των καταναλωτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ο αριθμός των οχημάτων παράδοσης εμπορευμάτων στις 100 μεγαλύτερες πόλεις στον κόσμο θα αυξηθούν κατά 36% έως το 2030, συμπαρασύροντας παράλληλα τις εκπομπές αερίων κατά 32% και την κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά 21%, αντίστοιχα.

Η τελευταία, με τη σειρά της, θα μετακυλήσει το μποτιλιάρισμα στην πόλη, προκαλώντας την επιμήκυνση των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών κατά 11 λεπτά ημερησίως.

Connectivity και ΙοΤ για καινοτομία

Η πρόκληση είναι μεγάλη. Το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ εντοπίζει λύσεις σε διάφορα πεδία, ανάμεσα στα οποία υπηρεσίες που βασίζονται σε advanced analytics και Internet of Things (IoT)  και μπορούν να καταστήσουν εφικτές καινοτομίες, όπως η κοινή χρήση πόρων και η δυναμική επαναδρομολόγηση – που υπόσχονται μείωση των εκπομπών, της συμφόρησης, αλλά και του κόστους μεταφοράς.

«Οι λύσεις connectivity θα πρέπει να συνεχίσουν να είναι προτεραιότητα για τους παίκτες της εφοδιαστικής αλυσίδας, όπως επίσης και οι «παίκτες» του ΙοΤ και των Big Data, που μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των χρόνων παράδοσης» συμπεραίνει η έκθεση.

Εμείς στη Vodafone πιστεύουμε ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση αυτού του προβλήματος, αλλά και να συμβάλει βαθμιαία στην εξάλειψη του φαινομένου.

Τεχνολογίες αιχμής για αποτελεσματικότητα και καλύτερη εμπειρία πελάτη

Στη Vodafone αναπτύσσουμε τεχνολογίες αιχμής που μπορούν να υποστηρίξουν την ανταγωνιστικότητα όλων των επιχειρήσεων και δουλεύουμε εντατικά στο ΙοΤ, στο οποίο είμαστε στην κυριολεξία στην πρώτη γραμμή του πλανήτη, με 94 εκατ. συνδέσεις IoT διεθνώς.

Στην Ελλάδα, μία από τις πιο διαδεδομένες υπηρεσίες ΙοΤ είναι το Vodafone Fleet Control, που βοηθά μία επιχείρηση στη διαχείριση του στόλου οχημάτων, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση κόστους και καυσίμων, έως και κατά 20%, και στην καλύτερη εμπειρία του τελικού πελάτη.

Την υπηρεσία αυτή εμπιστεύονται επιχειρήσεις από πολλούς κλάδους, όπως εφοδιαστική αλυσίδα, μεταφορές, παροχή υπηρεσιών, σχολεία κ.α., αλλά και δημόσιοι οργανισμοί που διαθέτουν στόλο οχημάτων. Αλλά και εταιρείες που διακινούν ιδιαίτερα ευαίσθητο φορτίο και θέλουν να γνωρίζουν κάθε ώρα και στιγμή τις συνθήκες εκτός κι εντός του οχήματος.

Σημαντικά οφέλη για όλους

Κοινό χαρακτηριστικό της χρήσης τηλεματικής και ΙοΤ είναι ότι η κάθε επιχείρηση γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο της πορείας και της τοποθεσίας των οχημάτων της, αλλά και την ακριβή θέση του κάθε φορτίου ή του κάθε επιβάτη, με αποτέλεσμα να μπορεί να ενημερώνει τους πελάτες της για την ακριβή ώρα παράδοσης, εξοικονομώντας πολύτιμο χρόνο για όλους.

Οι εφαρμογές τηλεματικής είναι απεριόριστες και αυτός είναι ο λόγος που διαθέσαμε εμπορικά την πρώτη digital ΙοΤ υπηρεσία - την Vodafone IoT Smart Track. Η καινοτομία της υπηρεσίας βρίσκεται στην εύκολη εγκατάσταση της συσκευής στο όχημα αλλά και στην εξ ’ολοκλήρου ψηφιακή εγγραφή και ενεργοποίηση της υπηρεσίας μέσω mobile εφαρμογής..

Πιστεύουμε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις – ειδικά αυτές που δραστηριοποιούνται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, αλλά αναπτυσσόμενες αγορές – έχουν σημαντικά οφέλη να αποκομίσουν από τις δυνατότητες ψηφιοποίησης που τους παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία. Τεχνολογία που όχι μόνο θα ενδυναμώσει τις ίδιες και τους πελάτες τους, αλλά και θα ανανεώσει έμπρακτα την εμπορική τους μάρκα στα μάτια του κοινού.

Στη Vodafone σχεδιάζουμε και διαθέτουμε στις επιχειρήσεις τεχνολογικές υπηρεσίες που μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία μίας ψηφιακής κοινωνίας που θα επιταχύνει την οικονομική και κοινωνική πρόοδο, θα είναι ανοιχτή σε όλους και δεν θα επιβαρύνει με τις δραστηριότητές της τον πλανήτη και το φυσικό περιβάλλον.


Μοιράσου το στα Social
Χρήσιμα Links

Όλα τα Δελτία Τύπου



Ίδρυμα Vodafone
My VodafoneSite mapΌροι χρήσηςΕνημέρωση μετόχων
©2024 Vodafone Group