• English
  • Καλάθι (0)
 

BeStrong




Νέα πρωτοβουλία της Vodafone κατά του cyberbullying


  • Σε online έρευνα που υλοποίησε ο Όμιλος Vodafone μεγάλο ποσοστό των εφήβων σε 11 χώρες θεωρεί το cyberbullying μεγαλύτερο πρόβλημα από τη χρήση ναρκωτικών

  • Στην ίδια έρευνα, ένας στους πέντε εφήβους δηλώνει ότι έχει υποστεί cyberbullying

  • Η πρωτοβουλία BeStrong του Ομίλου Vodafone προσφέρει εργαλεία για την ευαισθητοποίηση, εκπαίδευση και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των εφήβων, στηρίζοντας παράλληλα τη δράση οργανώσεων κατά του cyberbullying, όπως «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στην Ελλάδα



Έρευνα για το cyberbullying

Πρωτοποριακή έρευνα σε 5.000 εφήβους από 11 χώρες* αποκαλύπτει ότι σχεδόν ένας στους πέντε εφήβους έχει υποστεί διαδικτυακή παρενόχληση (cyberbullying), περίπου το ένα πέμπτο εκ των οποίων έχει κάνει αυτοκτονικές σκέψεις, ενώ το 38% δεν το έχει πει στους γονείς του. Η έρευνα, μια από τις μεγαλύτερες του είδους της σε διεθνές επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τον Όμιλο Vodafone σε συνεργασία με την YouGov.

Ειδικότερα, το τμήμα της διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, σε δείγμα 506 εφήβων έδειξε ότι το 46% των εφήβων θεωρεί τη διαδικτυακή παρενόχληση χειρότερη από την κατά πρόσωπο παρενόχληση, ενώ το 34% των εφήβων στη χώρα μας πιστεύει ότι αποτελεί μεγαλύτερο πρόβλημα στα νεαρά άτομα από τη χρήση ναρκωτικών.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μάλιστα στην Ελλάδα το 14% των εφήβων δηλώνει ότι έχει υποστεί cyberbullying, με συνέπεια 56% από αυτούς να νιώσουν αναστάτωση, 40% τρόμο, 19% αβοήθητοι και 9% να έχουν αυτοκτονικές τάσεις. Σημαντικό ποσοστό αυτών που έχουν υποστεί cyberbullying, το 47%, δήλωσε ότι δεν ανέφερε στους γονείς του το γεγονός.

 

 

Emojis στήριξης


 

 

Με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας, ο Όμιλος Vodafone και η Vodafone Ελλάδας παρουσιάζουν σήμερα την πρωτοβουλία #BeStrong με επίκεντρο τη δημιουργία σειράς emojis κατά του cyberbullying, που μπορούν να λειτουργήσουν ως «emojis στήριξης». Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των εφήβων για τη σημασία της έκφρασης συμπαράστασης και στήριξης σε φίλους, που υφίστανται διαδικτυακή παρενόχληση. Τα emojis που περιλαμβάνονται στην πρωτοβουλία, επιλέχθηκαν από 4.720 εφήβους που συμμετείχαν στην έρευνα.

Στη δημιουργία των emojis συνεργάστηκαν ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Berkeley και ψυχολόγος, Dacher Keltner, σύμβουλος στην ταινία «Τα μυαλά που κουβαλάς" - Inside Out», καθώς και Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις με δράση ενάντια στην παρενόχληση. Η δυνατότητα έκφρασης στήριξης και συμπαράστασης από εφήβους σε συνομηλίκους τους που υφίστανται διαδικτυακή παρενόχληση έχει ιδιαίτερη σημασία, σύμφωνα με τον Καθηγητή Keltner που σημειώνει: «Πολλά από τα υπάρχοντα emojis περιορίζονται σε εικονίδια απλής επικοινωνίας. Όσοι είναι θεατές της παρενόχλησης χρειάζονται καλύτερα εργαλεία. Ειδικά emojis που να μπορούν να στείλουν σε φίλους τους για να τους δείξουν την έμπρακτη συμπαράστασή τους».

Προκειμένου να βοηθήσουν τα νεαρά άτομα στην οικοδόμηση ενός χαρακτήρα που θα είναι «ανθεκτικός» απέναντι στη διαδικτυακή παρενόχληση, ο Όμιλος Vodafone, σε συνεργασία με τη Μη-Κερδοσκοπική Οργάνωση The Diana Award, έχει επίσης δημιουργήσει εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές, που καλύπτει θέματα, όπως selfies, online gaming, κοινωνική δικτύωση και κακόβουλα tweets, ενώ αναμένεται η δημιουργία και άλλου υλικού σύντομα.

 

Το Ίδρυμα Vodafone ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει οικονομικά Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις που δραστηριοποιούνται κατά του cyberbullying, δωρίζοντας £0.10 (€0,14) για κάθε retweet στο Twitter ή δημόσιο like σε εικόνες των emojis της πρωτοβουλίας #BeStrong στο Facebook και μέχρι το ποσό των £100.000 (~ €140.000).

Οι Μη-Κερδοσκοπικές Οργανώσεις που θα στηρίξει το Ίδρυμα Vodafone είναι οι Diana Award, ISPCC, Pantallas Amigas, NetSafe, E-Bezpeci, Meldknop.nl και στην Ελλάδα «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Η καμπάνια που αφορά στην οικονομική ενίσχυση από το Ίδρυμα Vodafone των προαναφερόμενων Μη-Κερδοσκοπικών Οργανώσεων, ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2015 και διήρκησε μέχρι και τις 20 Φεβρουαρίου 2016.

 


 Συνέντευξη του Καθηγητή Keltner για τη διαδικτυακή παρενόχληση





Χρήσιμα links


* Όλα τα ποσοστά που συμπεριλαμβάνονται στο δελτίο τύπου προέρχονται από την εταιρεία YouGov Plc. Το συνολικό δείγμα της online έρευνας ανήλθε σε 4.720 παιδιά ηλικίας 13-18 ετών που ζουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ολλανδία, την Ιρλανδία, τη Δημοκρατία της Τσεχίας, την Ελλάδα, τη Νότια Αφρική, τη Νέα Ζηλανδία και τις ΗΠΑ. Τα ποσοστά στρογγυλοποιήθηκαν για κάθε χώρα, ώστε να εξαχθεί μία «μέση» τιμή για καθεμία από αυτές.