• English
  • Καλάθι (0)
 

Vodafone Safety Net

Περί τίνος πρόκειται;

  • Η Vodafone παρουσίασε μια νέα εφαρμογή (app) Android η οποία βοηθάει τους γονείς να προστατεύσουν τα παιδιά τους, που χρησιμοποιούν smartphone
  • Η εφαρμογή διατίθεται δωρεάν μέσω του Play Store και του AppSelect (ισχύουν οι συνήθεις χρεώσεις για τη λήψη περιεχομένου)

Κύρια χαρακτηριστικά:

  • Μπορείτε να ορίζετε τις ώρες της ημέρας κατά τις οποίες το παιδί επιτρέπεται να χρησιμοποιεί το τηλέφωνο για κλήσεις και πρόσβαση στο διαδίκτυο
  • Μπορείτε να απαγορεύσετε τις κλήσεις από αριθμούς που δεν περιλαμβάνονται στις επαφές
  • Μπορείτε να ρυθμίσετε το τηλέφωνο, ώστε να δέχεται κλήσεις μόνο από φίλους και συγγενείς
  • Μπορείτε να αποκλείσετε τη χρήση του διαδικτύου μέσω του προγράμματος πλοήγησης, μέσω Wi-Fi ή ακόμα και συγκεκριμένες μόνο εφαρμογές, π.χ. YouTube
  • Υπάρχει δυνατότητα επιλογής για την αποδοχή ή όχι γραπτών μηνυμάτων. Τα γραπτά μηνύματα που απορρίπτονται αποθηκεύονται σε ένα αρχείο φύλαξης που προστατεύεται με κωδικό πρόσβασης
Ποιος μπορεί να το χρησιμοποιήσει;
  • Το Vodafone Safety Net είναι διαθέσιμο για προγράμματα καρτοκινητής και συμβολαίου Vodafone
  • Το Vodafone Safety Net είναι διαθέσιμο μόνο σε συσκευές Android και συγκεκριμένα μέσα από τις:

HTC Desire

Samsung Galaxy S2 (GT-I9100)

HTC Desire HD

Samsung Galaxy Y (GT-S5360)

HTC Explorer

Samsung Galaxy mini (GT-S5570 )

HTC Magic

Samsung Galaxy Ace (GT-S5830)

HTC Sensation

Samsung Galaxy Ace + (GT-S7500)

HTC Click 

Sony Ericsson  Xperia  X10 Mini Pro  (U20i)  

HTC Wildfire

Sony Ericsson Xperia X10 mini (E10i) 

HTC Wildfire S

Sony Ericsson  Xperia  X10  (X10i) 

HUAWEI U8150 IDEOS

Sony Ericsson Arc  (LT15i) 

Samsung Galaxy 3 GT-i5800

Sony Ericsson Xperia X8  (E15i) 

Samsung Galaxy Europa (GT-i5500)

Sony Ericsson Xperia arc s (LT18i)

Samsung Galaxy Mini (S5570)

Sony Ericsson Xperia arc (LT15i)

Samsung Galaxy Gio (S5660)

Sony Ericsson Xperia mini pro  (SK17i) 

Samsung Galaxy S (I9000)

 
  • Το Vodafone Safety Net είναι διαθέσιμο στο Play Store και στο AppSelect
Πώς λειτουργεί;

Η εφαρμογή (app) επιβάλλει περιορισμούς σε ορισμένες υπηρεσίες στο κινητό τηλέφωνο του παιδιού σας. Μπορείτε να ορίσετε τις ώρες της ημέρας κατά τις οποίες το παιδί σας μπορεί να χρησιμοποιεί το τηλέφωνο για να κάνει κλήσεις, να λαμβάνει γραπτά μηνύματα ή ακόμα και να βλέπει βίντεο στο YouTube. Η εφαρμογή (app) προσφέρει ευελιξία για να μπορείτε να την προσαρμόζετε ανάλογα με τις ανάγκες σας και τις ανάγκες του παιδιού σας.

 

Πώς μπορώ να το αποκτήσω;
  1. Μπορείτε να κάνετε λήψη της εφαρμογής Vodafone Safety Net από το Play Store στο τηλέφωνο στο οποίο θέλετε να το εγκαταστήσετε
  2. Μεταβείτε στο μενού εφαρμογών του τηλεφώνου και ανοίξτε την εφαρμογή Vodafone Safety Net
  3. Αποδεχτείτε τους όρους και προϋποθέσεις χρήσης
  4. Θα εμφανιστεί ένα μήνυμα σχετικά με την εφαρμογή Safety Net Protector. Συνιστάται να κάνετε λήψη και αυτής της εφαρμογής, καθώς με αυτήν γίνεται επιτήρηση του Vodafone Safety Net και -στην περίπτωση που μία από τις δύο απεγκατασταθεί- αποστέλλεται ένα γραπτό μήνυμα στο τηλέφωνο του γονέα
  5. Έπειτα, θα σας ζητηθεί να ορίσετε τον αριθμό τηλεφώνου του γονέα (αυτός ο αριθμός θα λαμβάνει ειδοποιήσεις στην περίπτωση απεγκατάστασης της εφαρμογής ή ενεργοποίησης της επιλογής «Παράκαμψη σε έκτακτη ανάγκη» και έναν κωδικό για την πρόσβαση στην εφαρμογή.
    Ο κωδικός πρόσβασης διασφαλίζει ότι μόνο εσείς μπορείτε να κάνετε αλλαγές στις ρυθμίσεις της εφαρμογής στο τηλέφωνο του παιδιού σας. Όταν πληκτρολογήσετε τον κωδικό πρόσβασης, η εφαρμογή θα παραμείνει «ανοικτή» για έως και 3 λεπτά. Αν δώσετε τον κωδικό πρόσβασης στο παιδί, θα μπορεί να κάνει αλλαγές στις ρυθμίσεις.

  6. Αν το τηλέφωνο είναι καινούργιο, βεβαιωθείτε ότι η λίστα επαφών έχει ενημερωθεί, επειδή -αν ενεργοποιηθεί αυτή η ρύθμιση- η εφαρμογή θα επιτρέπει κλήσεις/γραπτά μηνύματα μόνο από αριθμούς που ήδη υπάρχουν στο τηλέφωνο ως επαφές.
Ρυθμίσεις

«Κλήσεις & μηνύματα» (Calls & messages): έχετε 3 επιλογές

  1. «Ενεργές ώρες» (Active Hours) : Μπορείτε να ορίσετε τις ώρες κατά τις οποίες το τηλέφωνο του παιδιού σας μπορεί να δέχεται εισερχόμενες κλήσεις, γραπτά μηνύματα (SMS), εικονομηνύματα (MMS) και να κάνει εξερχόμενες κλήσεις. Μπορείτε να εξατομικεύσετε κάθε επιλογή.

    Σημείωση: ο αποκλεισμός των εξερχόμενων γραπτών μηνυμάτων μπορεί να γίνει μόνο αποκλείοντας την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων.

  2. «Επαφές» (Contacts) : Μπορείτε να ορίσετε τις ώρες κατά τις οποίες το παιδί σας μπορεί να δέχεται εισερχόμενες κλήσεις, γραπτά μηνύματα (SMS), εικονομηνύματα (MMS) και να κάνει εξερχόμενες κλήσεις προς κάθε επαφή που περιλαμβάνεται στο κινητό τηλέφωνο. Συνιστάται να φροντίσετε ώστε για τις σημαντικές επαφές, όπως «σπίτι» ή «μαμά» / «μπαμπάς», να γίνει η ρύθμιση «Επιτρέπεται πάντα» (Always allowed). Έτσι, διασφαλίζετε ότι οι ρυθμίσεις για αυτές τις επαφές θα υπερισχύουν οποιασδήποτε επιλογής στη ρύθμιση «Ενεργές ώρες» (Active Hours) και ότι το παιδί σας θα έχει πάντοτε τη δυνατότητα να σας καλέσει.
  3. «Άλλες ρυθμίσεις» (Others) : Σας δίνει τη δυνατότητα να αποκλείσετε επαφές που δεν είναι καταχωρημένες στο κινητό τηλέφωνο ή που χρησιμοποιούν απόρρητους αριθμούς.
Σημαντικά στοιχεία που πρέπει να γνωρίζετε
  • Οι κλήσεις που γίνονται προς το τηλέφωνο σε ώρες που, με βάση τη ρύθμιση «Ενεργές ώρες» (Active Hours), δεν επιτρέπονται κλήσεις, θα εκτρέπονται απευθείας στο φωνητικό ταχυδρομείο (το τηλέφωνο δεν θα χτυπήσει). Το παιδί θα λαμβάνει ένα γραπτό μήνυμα το οποίο θα ενημερώνει ποιος κάλεσε και πότε. Αν θέλετε να επιτρέψετε στο παιδί την πρόσβαση στο φωνητικό ταχυδρομείο, πρέπει να προσθέσετε το 121 στη λίστα επαφών του κινητού τηλεφώνου.
  • Τα γραπτά μηνύματα/εικονομηνύματα που στέλνονται στο τηλέφωνο σε ώρες που εμπίπτουν στη ρύθμιση «Ενεργές ώρες» (Active Hours), θα αποστέλλονται απευθείας στο αρχείο φύλαξης και η προβολή τους θα είναι εφικτή μόνο μέσω της εφαρμογής.
  • Όταν το παιδί σας λάβει ένα γραπτό μήνυμα, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει «Αποδοχή» (Accept) ή «Απόρριψη» (Don’t accept) του μηνύματος. Αν το μήνυμα δεν γίνει αποδεκτό, αφαιρείται από τα εισερχόμενα του τηλεφώνου και αποθηκεύεται στο αρχείο φύλαξης της εφαρμογής.
  • Η εφαρμογή διαθέτει μια «λευκή λίστα» (whitelisted) -μια ομάδα αριθμών που θα επιτρέπονται πάντοτε, ανεξάρτητα από τους περιορισμούς που έχουν επιβληθεί. Πρόκειται για αριθμούς έκτακτης ανάγκης, αριθμούς υπηρεσιών προστασίας των παιδιών και οι οποίοι είναι οι:

    100

    Aμεση δράση Ελλ. Αστυνομία

    166

    Κέντρο άμεσης βοήθειας (ΕΚΑΒ)

    199

    Πυροσβεστική υπηρεσία

    108

    Aμεση επέμβαση Λιμενικού Σώματος

    109

    Aμεση επέμβαση διώξεως ναρκωτικών

    112

    Πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης

    1866

    Αττική Οδός


    116000

    ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ

    116111

    ΓΡΑΜΜΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

  • Αν επιλέξετε να επιβάλλετε αποκλεισμό των επαφών που δεν υπάρχουν στη λίστα επαφών του τηλεφώνου, θα αποκλειστεί επίσης και η πρόσβαση στο φωνητικό ταχυδρομείο. Αν θέλετε να επιτρέψετε στο παιδί την πρόσβαση στο φωνητικό ταχυδρομείο, πρέπει να προσθέσετε το 121 στη λίστα επαφών του τηλεφώνου.

Δυνατότητες τηλεφώνου» (Phone Features): υπάρχουν 6 επιλογές

  1. Wi-Fi: Τα παιδιά εξακολουθούν να μπορούν να συνδέονται στο διαδίκτυο μέσω Wi-Fi, το οποίο αποτελεί γενικά έναν τρόπο για δωρεάν πλοήγηση στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, μέσα από το ασύρματο δίκτυο που παρέχουν δωρεάν πολλά καταστήματα. Μπορείτε να επιτρέψετε στο παιδί να χρησιμοποιεί την ευρυζωνική σύνδεση του σπιτιού σας, περιορίζοντας τις ώρες που θα επιτρέπεται καθημερινά η χρήση Wi-Fi.
  2. Bluetooth: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επικοινωνία με άλλα τηλέφωνα και συσκευές. Για παράδειγμα, για την αποστολή τραγουδιών, παιχνιδιών και μηνυμάτων.
  3. Κάμερα (Camera): Αν επιλέξετε «Δεν επιτρέπεται ποτέ» (Never allowed), το παιδί σας δεν θα μπορεί να τραβάει φωτογραφίες ή να δει ένα άλμπουμ.
  4. Πρόγραμμα πλοήγησης (Browser): Αποκλείει το πρόγραμμα πλοήγησης στο διαδίκτυο που περιλαμβάνεται στο τηλέφωνο. Δεν αποκλείει κάθε χρήση του διαδικτύου στο τηλέφωνο. Αν επιτρέπεται, το παιδί θα εξακολουθεί να μπορεί να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω εφαρμογών, π.χ. YouTube και Gmail. Πρέπει να αποκλείσετε αυτές τις εφαρμογές ξεχωριστά - ανατρέξτε στο σημείο 7.
  5. Ρυθμίσεις (Settings): Εμποδίζει το παιδί να τροποποιήσει ρυθμίσεις του τηλεφώνου, όπως η γλώσσα, η ώρα και ο ήχος κλήσης. Αυτή η επιλογή είναι χρήσιμη όταν πρόκειται να δώσετε το τηλέφωνό σας σε ένα μικρότερο παιδί για να παίξει.
  6. Προσθήκη & κατάργηση εφαρμογών (Adding & removing apps): Εμποδίζει το παιδί σας να λάβει εφαρμογές από το Android Market. Οι περισσότερες εφαρμογές παρέχονται με χρέωση και προϋποθέτουν πληρωμή με πιστωτική κάρτα, αλλά αυτή η επιλογή αποτρέπει τη λήψη ακόμα και δωρεάν εφαρμογών.
  7. Περισσότερα (More):  Σας επιτρέπει να αποκλείσετε συγκεκριμένες εφαρμογές που υπάρχουν στο τηλέφωνο, π.χ. YouTube, ραδιόφωνο FM, Χάρτες. Σε ορισμένα τηλέφωνα μπορείτε, επίσης, να αποκλείσετε την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων. Έτσι, το παιδί σας δεν θα μπορεί να έχει πρόσβαση στην υπηρεσία ανταλλαγής γραπτών μηνυμάτων και, επομένως, δεν θα μπορεί να στείλει/να λάβει γραπτά μηνύματα.
Παράκαμψη σε έκτακτη ανάγκη

Αν το παιδί σας προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει το τηλέφωνό του όταν έχετε επιλέξει να εφαρμόσετε αποκλεισμό χρήσης, θα δει στην οθόνη μια ειδοποίηση που θα το ενημερώνει ότι αυτό δεν είναι δυνατό εκείνη τη στιγμή. Το παιδί θα έχει στη διάθεσή του μια επιλογή για «παράκαμψη σε έκτακτη ανάγκη», με την οποία θα έχει 15 λεπτά απεριόριστης πρόσβασης. Το πρόσωπο που έχει δηλωθεί στις επαφές ως γονέας θα λάβει μια ειδοποίηση μέσω γραπτού μηνύματος.

Αν και δεν συνιστάται, μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις για την παράκαμψη σε έκτακτη ανάγκη, επιλέγοντας την ενότητα «Παράκαμψη σε έκτακτη ανάγκη» (Emergency Override) από το βασικό μενού.

 

Γρήγορες συμβουλές

Πώς μπορώ να αποκλείσω το διαδίκτυο στο τηλέφωνο του παιδιού μου;

  • Επιλέξτε «Δυνατότητες τηλεφώνου» (Phone Features) και, έπειτα, «Πρόγραμμα πλοήγησης» (Browser) και «Wi-Fi».
  • Για να αποκλείσετε εφαρμογές στο διαδίκτυο (π.χ. Gmail/YouTube), επιλέξτε «Δυνατότητες τηλεφώνου» (Phone Features) και, έπειτα, «Περισσότερα» (More) και επιλέξτε κάθε εφαρμογή που θέλετε να αποκλείσετε.
  • Μπορείτε να αποκλείσετε κάθε εφαρμογή για πάντα ή να εφαρμόσετε περιορισμό για κάποιες ώρες της ημέρας.

Πώς μπορώ να εμποδίσω το παιδί μου να χρησιμοποιεί την υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων;

  • Για να αποτρέψετε το παιδί σας από την αποστολή γραπτών μηνυμάτων και τον έλεγχο των εισερχομένων του, επιλέξτε «Δυνατότητες τηλεφώνου» (Phone Features) και, έπειτα, «Περισσότερα» (More). Στη συνέχεια, επιλέξτε την εφαρμογή «Ανταλλαγή μηνυμάτων» (Messaging) που θέλετε να αποκλείσετε (το παιδί θα εξακολουθήσει να βλέπει τα εισερχόμενα γραπτά μηνύματα εφόσον δεν έχει εφαρμοστεί περιορισμός σε αυτά, όπως εξηγείται παρακάτω).
  • Μπορείτε να εφαρμόσετε περιορισμό για τα εισερχόμενα γραπτά μηνύματα, επιλέγοντας «Κλήσεις & μηνύματα» (Calls & Messages), «Ενεργές ώρες» (Active Hours) και, έπειτα,  «Εισερχόμενα SMS» (Incoming SMS).

Πώς διασφαλίζω ότι θα μπορώ να καλώ ανά πάσα στιγμή το παιδί μου ή ότι το παιδί θα μπορεί να δέχεται κλήσεις ανά πάσα στιγμή από εμένα (και άλλους αριθμούς), ακόμα κι αν ισχύει αποκλεισμός χρήσης λόγω της ρύθμισης «Ενεργές ώρες»  (Active Hours);

  • Επιλέξτε «Κλήσεις & μηνύματα» (Calls & Messages), έπειτα «Επαφές» (Contacts), επιλέξτε τον αριθμό σας και βεβαιωθείτε ότι η επιλογή για τις ρυθμίσεις «Εισερχόμενες κλήσεις» (Incoming Calls) και «Εξερχόμενες κλήσεις» (Outgoing Calls) είναι «Επιτρέπεται πάντα» (Always allowed).

Τι θα συμβεί εάν το παιδί μου πρέπει να χρησιμοποιήσει το τηλέφωνό του σε μια έκτακτη ανάγκη;

  • Όταν το παιδί σας επιχειρήσει να κάνει μια κλήση, θα δει την οθόνη ένα μήνυμα που θα του επιτρέπει να επιλέξει «παράκαμψη σε έκτακτη ανάγκη» - έτσι, θα έχει στη διάθεσή του 15 λεπτά για να χρησιμοποιήσει το τηλέφωνο χωρίς κανένα περιορισμό.
  • Αν ορίσετε τον αριθμό σας στις «επαφές» ως «Επιτρέπεται πάντα» (Always allowed), το παιδί θα μπορεί να σας καλεί ανά πάσα στιγμή, ακόμη κι αν έχει ενεργοποιηθεί ο περιορισμός «Ενεργές ώρες» (Active hours).
  • Ανά πάσα στιγμή, το παιδί σας θα έχει τη δυνατότητα να καλέσει τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης.

Τι θα συμβεί εάν το παιδί μου προσπαθήσει να απεγκαταστήσει την εφαρμογή;

  • Αν κατά την εγκατάσταση έχετε κάνει επίσης λήψη και της εφαρμογής Safety Net Protector, τότε το πρόσωπο που έχει δηλωθεί στις επαφές ως γονέας θα λάβει μια ειδοποίηση μέσω γραπτού μηνύματος στην περίπτωση απεγκατάστασης της εφαρμογής.
  • Αν το παιδί κάνει κάτι τέτοιο ενώ το τηλέφωνο είναι σε λειτουργία πτήσης ή εκτός κάλυψης, θα λάβετε το μήνυμα όταν το τηλέφωνο βρεθεί ξανά σε περιοχή με σήμα / όταν τερματιστεί η λειτουργία πτήσης.
  • Αν το τηλέφωνο δεν έχει μονάδες όταν το παιδί κάνει κάτι τέτοιο, δεν θα λάβετε κανένα μήνυμα.

Πώς μπορώ να αλλάξω τον κωδικό πρόσβασης του γονέα;

  • Απλώς συνδεθείτε στην εφαρμογή, επιλέξτε «Κωδικός πρόσβασης» (Password) από το βασικό μενού και ακολουθήστε τις οδηγίες στην οθόνη.

Τι μπορώ να κάνω αν ξεχάσω τον κωδικό πρόσβασης του γονέα;

  • Όταν προσπαθήσετε να συνδεθείτε στην εφαρμογή, επιλέξτε «Απώλεια κωδικού πρόσβασης» (Forgotten password) για να σταλεί ένας νέος κωδικός στο τηλέφωνο του προσώπου που έχει δηλωθεί στις επαφές ως γονέας.

Πώς μπορώ να αλλάξω το πρόσωπο που ορίζεται ως γονέας στις επαφές;

  • Απλώς συνδεθείτε στην εφαρμογή, επιλέξτε «Γονέας» (Parent contact) από το βασικό μενού και ακολουθήστε τις οδηγίες στην οθόνη.

Πώς μπορώ να απενεργοποιήσω την εφαρμογή Vodafone Safety Net;

Όταν ανοίξετε το βασικό μενού, χρησιμοποιήσετε την επιλογή μενού του τηλεφώνου σας για να εμφανιστεί η επιλογή «Απενεργοποίηση του Safety Net» (Deactivate Safety Net). Ακολουθήστε τις οδηγίες στην οθόνη. Όταν ανοίξετε ξανά την εφαρμογή, θα εμφανιστεί η επιλογή «Ενεργοποίηση ξανά του Safety Net» (Reactivate Safety Net).


Πώς μπορώ να καταργήσω την εφαρμογή Vodafone Safety Net;

  • Για να απεγκαταστήσετε την εφαρμογή, επιλέξτε «Ρυθμίσεις» (Settings) στο τηλέφωνο, μεταβείτε στο μενού διαχείρισης εφαρμογών και, έπειτα, απεγκαταστήστε την εφαρμογή Safety Net.

 

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, επισκέψου την ιστοσελίδα vodafone.gr/bsafeonline.